توجه !
این رویداد خاتمه یافته است و اطلاعات موجود در این سایت صرفا جنبه آرشیو دارد
0% Complete
English
رفتن به صفحه اصلی
ارائه مجازی مقاله
لیست نشست ها
منسوجات هوشمند و فنی نشست 5
مشخصات مقاله
کد مقاله
intec12-1037
منابع مقاله
عنوان
بررسی تاثیر ضخامت و مدول یانگ پارچه تاری- پودی بر ضرایب آیرودینامیکی بال غشایی
عنوان
Influence of Young’s modulus and thickness of woven fabric on aerodynamic coefficients of membrane wing
نویسندگان
مهندس صفیه عبدی نسب - دکتر اسفندیار اختیاری - دکتر محمد سفید
نویسندگان
Safiye Abdinasab - Esfandiyar Ekhtiyari - Mohammad Sefid
چکیده
در این پژوهش روش کوپل دو طرفه) اندرکنش دو طرفه سیال با سازه ( برای شبیهسازی بال غشایی مورد مصرف در هواپیماهای فوق سبک ارائه شده است. به این منظور، مدلسازی عددی توسط نرم افزار انسیس انجام گرفته است. بال غشایی از پوشش پارچه روی پلن ناکا 2418 ساخته شده است. پارچه ارتوتروپیک و غیر متخلخل در نظر گرفته شده است. تاثیر مدول یانگ و ضخامت نمونه، روی ضرایب آیرودینامیکی بررسی و شبیه سازیها در عدد رینولدز 100000 انجام شد. نتایج نشان میدهد که افزایش ضخامت از 4/0 به 6/0 میلیمتر، باعث افزایش 12 و 5 درصدی ضریب برآ و پسا میگردد. افزایش مدول یانگ از86/113 به 64/230 مگاپاسکال نیز باعث افزایش 9 درصدی ضریب برآ شده است. ضریب پسا با افزایش مدول یانگ از 86/113 به 3/200 مگاپاسکال افزایش 3 درصدی داشته و سپس با افزایش مدول یانگ به 64/230 ثابت شده است.
محتوای ارائه مجازی مقاله
نظرات
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 21.0.1